Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yasevimliığı topluluk zarfında değeri olan , yetenek, şekil ve vesair davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tüyönetmen.

Eğitim, önceden saptanmış esaslara için insanların davranışlarında belli gelişmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Eğitim; bireyin davranışlarındaki yaşantısı vasıtasıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değmeseleme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kadar eğitimin bir çok tanılamamı strüktürlabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanılamam:

“Ferdin davranışında, kendi yaşantısı vasıtasıyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin lakinçlarına elverişli ) değmeseleme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu tanıma için;

· Eğitim bir vetiretir.

· Eğitim sürecinde, bireyin davranışlarının istenilen yönde değmeseletirilmesi lakinçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki değmeseleme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Eğitim sürecinde bireyin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç anayasa öğesi vardır.

1. Amaç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Değerlendirmeler

Eğitim lakinçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve istimara ile son bulur. Sürecin bu mantığı mecmu kültürler bâtınin aynıdır. Amaçların içeriği ve öğrenme bâtınin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre için değmeseleebilir, lakin sürecin doğası değmeselemez.

Eğitim kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince birokkalı filozof ve eğitimci, eğitimin ne evetğuna üzerine farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin akseptans edilen standart tanılamamı şudur: Eğitim, bireyin davranışlarında kendi yaşantıları vasıtasıyla kasıtlı olarak istendik davranış değmeseleikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın zarfında eğitime üzerine temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları vasıtasıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değmeseleikliği” ve “süreç” kadar kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.

Eğitim, in bâtınin hayat boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere elverişli olabileceği kadar istenmedik yönde de gelişebilir. Eğitim sürecinin meseleletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği kadar gelişigüzel de kabil. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal terbiye, gelişigüzel meydana getirilen eğitime ise informal terbiye denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, terbiye merkezleri kadar mekânlarda verilen terbiye formal; bireyin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır terbiye ise informal eğitidir. Yani terbiye yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.

Eğitim Türleri
Eğitim türlerine için sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye geçmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda ya da kurumlarda belli bir tasar ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal terbiye ise spontane gelişen ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki can bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.

Eğitim Sistemi
Eğitim, bir tip olarak ele aldatmaındığında ise terbiye sisteminin üç anayasa ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Orijin; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, donanım, maliyet, personel kadar fiziki unsurlardır. Süreç; ekol zarfında meydana gelen dersler, öğrenme yaşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, bitirme, sınav meyveları kadar istenilen davranış değmeseleiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.